Rendszergazda
A rendszergazda informatikai superman.
Az rendszergazda szolgáltatás, azaz az IT support szükségessége általában csak akkor kerül elő a cégeknél, amikor már megvan a baj. Hazánkban általánosan jellemző, hogy a vállalatok addig nem élnek a rendszergazda szolgáltatás igénybevételével, ameddig nem történik valamilyen nagyobb meghibásodás a számítógépes rendszereikben, vagy nem tűnnek el váratlanul féltett, szenzitív céges adatok a gépekről. Több milliós, sőt milliárdos károkat előzhetnének meg azzal, ha már a kezdetek kezdetén gondoskodnának a megfelelő IT-supportról.
Egy rendszergazda ezt mind megoldja:
Mikor lehet szükség rendszergazda támogatásra?
A legtöbb cégnél sajnos hiányzik a preventív hozzáállás, ezért a megkeresések 90 százalékában már csak akkor fordulnak hozzánk, amikor baj van. Jellemző, hogy a legtöbb vállalat házon belül, úgynevezett „power user-ekkel” igyekszik megoldani a rendszertámogatást, és nem igényel külön rendszergazda szolgáltatást. Ez egy óriási hiba, mi magunk is több céget láttunk összeomlani olyan okok miatt, amelyek egy állandó IT-supporttal elkerülhetők, kivédhetők lettek volna.
Tévhit tehát, hogy nincs szükség rendszergazdára, ahogyan az is, hogy ha egy rendszer működik, akkor az mindig is működni fog. Murphy óta tudjuk, hogy ez messze nincs így, ezért az állandó felügyelet és a rendszeres karbantartás legalább olyan fontos, mint a kezdeti infobiztonsági felmérés.